Första talaren klar – Norkaydagen 2014

2

Årets huvudtalare för Norkaydagen 2014, dr Katarina Graffman!
Vad vet du om dagens unga och morgondagens familjeförsörjare? Egentligen. Vi på Norkay sätter alltid målgruppen främst och är mer intresserade av vad de gör än vad de säger att de gör. Därför vill vi fokusera på morgondagens människor för årets upplaga av Norkaydagen.

Det är med illa dold stolthet vi presenterar årets huvudtalare för Norkaydagen 2014, dr Katarina Graffman. Katarina är filosofie doktor i antropologi och en av Sveriges främsta experter på konsumentbeteende. ”Människor säger inte vad de tänker, vet inte vad de känner och gör inte som de säger”, menar Katarina Graffman och enligt henne beror det på att 85 procent av våra handlingar är omedvetna.

Även om du tycker att du är “modern” eftersom du twittrar, har en iPhone och slutat prenumerera på en dagstidning kommer du aldrig riktigt förstå den generation som växte upp mitt i en digital revolution. Om du vill kommunicera med den yngre generationen – Generation G (där G:et står för Google, Generositet, Gemenskap, Gratis) – gäller det att förstå hur de tänker och agerar i sin vardag. För att inte tala om Generation Noll Koll, de som växer upp i ett supersökar-samhälle

Katarina Graffman har under många år gjort etnografiska studier kring konsumentbeteende och de känslor och relationer som åstadkommer varumärkeslojalitet. Hon är en erfaren och är sedan tidigare en uppskattad föreläsare på bland annat Tendensdagen Varumärkesdagen och Webbdagarna. På listan med företag hon hjälpt finns bland andra IKEA, Volvo Europe, Procordia, Sveriges Radio och Björn Borg.

Den 22 maj kommer hon till Norkaydagen på Magasinet i Falun. Missa inte morgondagens konsumenter, missa inte detta. Boka biljetter nu på: www.norkaydagen.se

Leave a Reply